I'm definetely not a Flashpacker - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Tessel Loo - WaarBenJij.nu I'm definetely not a Flashpacker - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Tessel Loo - WaarBenJij.nu

I'm definetely not a Flashpacker

Blijf op de hoogte en volg Tessel

20 Februari 2014 | Nederland, Weesp

Ik denk niet dat ik ga beginnen bij het afscheid en de vlucht. Simpelweg omdat dit verhaal dan vol tranen en met heel veel rugpijn begint. 30 uur viel me zeer zeker niet mee, maar mijn eerste kippenvel momentjes waren al een feit toen ik vanuit het vliegtuigraampje de zonsondergang kon zien over de woestijn. wow!
Het hostel vonden we vrij snel gelukkig en ik was heelheel blij dat we een eigen kamer hadden geboekt voor de eerste twee nachten. De douche die ik daarna nam past zeker in het rijtje 'fijnste douches ooit' thuis, ondanks dat ik er met mijn 1.76m niet onder paste. Daarna was het tijd voor bed, ik was uitgeput.

De ochtend erna was ik om 6 uur al wakker #JETLAG. free breakfast is hier van 7 tot 9 en bestaat simpelweg uit toast, cornflakes en melk. Maargoed ik ben toch geen ontbijter, dus toast is helemaal prima. We zijn met een Duits en een Engels meisje even wezen kijken bij de haven, maar dat was niks bijzonders. 'S middags hadden we ons ingeschreven voor de walking tour door Fitzroy. Dit was echt superleuk, het deed mij een beetje denken aan de 9 straatjes in Amsterdam. De gids was top en we dronken ons eerste, veels te dure, Australische biertje. Vervolgens aten we ergens pizza voor 4 dollar, dat was dan wel weer top voor ons budget.

Omdat het leven hier gewoon FUCKING duur is (sorry mam), koken we in het hostel. Als je dat met z'n 5en doet, kan je voor 3 dollar lekker pasta eten, dus dat hebben we de eerste avond gedaan. Daarnaast hebben we kennis gemaakt met goon, 4 liter wijn in een pak voor 12 dollar. Laat ik het zo zeggen: zo smaakt het ook. We hebben kaartspelletjes gedaan met z'n 8en op de rooftop en erg gelachen. Ik geniet enorm van alle nationaliteiten en de openheid van iedereen, precies zoals ik gehoopt had. We besloten om ons verblijf in dit hostel te verlengen met 2 nachten, omdat de locatie simpelweg perfect is. Dat was gelukkig geen probleem, we zouden vanaf nu verblijven in een kamer voor 5 personen.

De volgende ochtend verlieten we ons luxe kamertje voor twee en checkte in bij 3 andere meiden. Het zonnetje lachte ons toe en het was tijd voor St Kilda, oftewel een stranddag in Februari. Helaas gaan er geen gratis city trams naar het strand, dus hebben we even een Myki card (OV) gekocht. Het strand is zeker niet het mooiste wat ik ooit heb gezien, maar het was dik 25 graden, we waren met 5 vrolijke dames, dus ik had niks te klagen. We hebben lekker op de steiger gelegen en lekker geluncht met eten uit de supermarkt. Ik heb nog even in de zee gestaan, maar de eerste duik laat nog even op zich wachten.

Vervolgens zijn Allison en ik met z'n tweetjes St kilda gaan verkennen. We hebben 3 hostels bekeken en een ijskoud biertje gedronken, wat zeer welkom was met de hitte. We hebben een nachtje geboekt in een hostel boven een pub, waar we zo heen gaan. 'S avonds was het nog steeds heerlijk weer en waren we precies op tijd voor de gratis bbq op de rooftop van ons hostel. Daarna was het tijd om te douchen en voor het eerst weer mascara erbij te pakken, want we gingen lekker stappen. Twee pakken hoofdpijnwijn van tevoren en daarna zijn we met 7 meiden en 5 Australische jongens China town in gegaan. Op aanraden van verschillende mensen zijn we naar het Croft Institute gegaan, een barretje dat eruit ziet als een oude apotheek en waarbij je een plastic spuit krijgt om je cocktail mee te drinken. Daarna nog wat pubs afgegaan en aan het einde de Mac bezocht, wiehoe!

De volgende ochtend was de kater aanwezig. Heel erg aanwezig zelfs, dus zijn we lekker op ons gemakje koffie gaan drinken op city square en hebben we erna het gratis museum voor moving image bezocht. 'S avonds begon het enorm te regenen en dat was niet de bedoeling! Ondanks dat iedereen kapot wa, zijn we toch met onze laatste krachten naar de victoria market gegaan. Dit is een markt waar, naast vintage spullen en bandjes, op woensdagavond kraampjes met eten uit de hele wereld te vinden zijn. Ik heb maleisisch gegeten (voorbereidingen jaja) en dat beviel mij prima! Daarna zijn we door de regen naar huis gelopen en hebben we even een wasje gedaan. Tijdens het wachten op de droger ben ik in slaap gevallen in de gezamenlijke tv kamer, heerlijk!

Nu ik dit schrijf hebben we net uitgecheckt. We gaan zo naar St kilda toe, maar eerst moeten we een Australisch nummer regelen. De dag begon trouwens goed, want we kunnen waarschijnlijk mee met een Duits meisje en een Duitse jongen voor een driedaagse trip langs de 'Great Ocean Road'. Dit wilde wij heel graag doen voordat we doorgaan naar Sydney. We gaan vandaag boeken!

Dit is alweer een verslag met veels te veel details, maargoed ik ben dan ook een beginner natuurlijk! De term 'Flashpacker' heb ik trouwens van Leonie (Dat Duitse Meisje). Het zijn backpackers die luxe leven en meer geld uitgeven dan nodig is. Nou, daar hoor ik tot nu toe zeker niet bij!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessel

na 5 maanden zwoegen, gaan mijn backpack en ik de wijde wereld verkennen. Ik heb een ticket geboekt naar Melbourne, waar ik mijn reis zal beginnen samen met mijn lieve vriendinnetje Allison. Na een maandje wil ik verder reizen naar Azië in mijn eentje. Op 15 februari, in de vroege, ik herhaal vroege ochtend, ga ik beginnen aan de, hopelijk, mooiste 4 maanden van mijn leven tot nu toe!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 3163

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: