Nasi, Steamboat, Laksa, Naan - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Tessel Loo - WaarBenJij.nu Nasi, Steamboat, Laksa, Naan - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Tessel Loo - WaarBenJij.nu

Nasi, Steamboat, Laksa, Naan

Blijf op de hoogte en volg Tessel

22 Maart 2014 | Nederland, Weesp

Dag luitjes,

Ik ben nu een week af en aan in Maleisie en jeetje, wat een indrukken! Potverdikkie, dat moet ik toch even met jullie delen hoor.

De eerste avond ontmoette ik John op het vliegveld. Hij komt uit Canberra (Aussie) en had al eerder gewerkt in Maleisie. Maar John had nog geen hostel dus besloot mij te vergezellen. Samen met onze backpacks, heftig zwetend (jaja story of my life) door Kuala lumpur. De monorail, een soort van treintje in de lucht is mijn beste vriend geworden. We kwamen aan bij travellers palm, maar Suzy, de eigenaresse, was een of ander chinees feest aan het vieren. We kwamen terecht in het guesthouse ernaast, (AIRCO) waar we een gezellig babbeltje maakten met onder andere Abdul Gani, een rijke arabier, die ons aanraadde te eten in zijn restaurant, Paradise. Toen suzy terugkwam hebben we onze spullen gedropt, een ijskoude douche genomen en zijn we lekker gaan eten. Heerlijke Mango Lassi gedronken en, zoals jullie mij kennen, mijn bord propvol geladen, We hebben niks betaald, wat natuurlijk superfijn is!

De dag erna was er eentje vol sight-seeing. Samen met Max, een Canadees meisje en John, ben ik naar de Batu Caves geweest, central market, china town, de botanical gardens en little india. Ik heb nog even m'n eelt van byron bay eraf laten knabbelen door wat visjes, wat een hilarische ervaring was. Die avond ben ik lekker gaan eten met Max op jalon alor, de grootste outdoor foodstreet van KL, daarna ben ik in mijn eentje naar de Petronas Towers gelopen. Naar een lichtshow bij de fontein gekeken, versierd door een Maleisische gast die mij dacht te imponeren met zijn marshal art: het was dus een goede dag.

De dag erna nam ik in mijn eentje de bus naar Melaka, een dorpje 2 uur verderop. De bus terminal was een chaos en deze blonde reus was hopeloos verdwaald. Maar daar was Rose, een Maleisische dame van 57, moeder van 7 kinderen. Zij nam mij onder haar hoede en nam mij mee naar haar schoonzus restaurant, waar ik alles mocht proberen wat ik wilde. Gratis again, wat een gastvrijheid. Ik was een enorme attractie daar tussen de locals. Ik vond het heel bijzonder, want deze vrouw was streng moslima en ik liep, puffend van de hitte, rond in mijn korte broek, maar we kwamen tot de conclusie dat wederzijds respect zeer belangrijk was.

Rose zette me af in Melaka, waar het begon te stortregenen na een uurtje, kortom mislukte trip en ik ben lekker teruggegaan naar KL. John en ik zijn die avond gaan eten van een mongolische bbq, zeerzeer lekker.

Na een nachtje slaap was het klaar voor de cameron highlands. 4 uur met de bus, fast&furious 6 op, was prima te doen. We verbleven bij Chris in de'native guesthouse. John was hier vorig jaar geweest en zei dat Chris DE man was. We zijn meteen 2,5 uur gaan hiken, wat echt heel gaaf was. Savonds kwamen er twee duitse meisjes aan, alex en leo. We zijn met z'nm vieren steamboat gaan eten: een hete soep waar je van alles ingooit, noedels, vis, kip, allerlei soorten groenten, wat je er na een paar minuutjes gaar uitvist. Lekker en zoveel dat we het niet op kregen. Erna rise of the planet of the apes gekeken in het guesthouse en lekker gaan slapen.

De dag erna heb ik met de Duitse meisjes een tour gedaan door Cameron Highlands. De theeplantages waren zeer zeker een van de mooiste plekken waar ik ooit ben geweest. Savonds was Chris terug van zaken in Ipoh en begon twee uur lang uit te leggen over het Hindoeisme. Kortom, ik ben nu een expert. Daarna hebben we whiskey en biertjes gedronken rondom het kampvuur met zijn vrienden.

De dag erna schreeuwde Chris ons uit bed, we gingen de Natives bezoeken. Deze mensen wonen compleet afgelegen in minidorpjes. Na een uur rijden en een uur lopen bereikten we deze dorpjes, wat een hele bijzondere ervaring is. Chris komt hier al 30 jaar en er zijn hier geen enkele ander toeristen te bekennen, dus ik voelde me zeer vereerd dat ik daar welkom was!

Smiddags nam ik afscheid van John en Chris. Chris gaf me een dikke knuffel. Hij vroeg mij ook wat ik wilde betalen voor de kamer in plaats van mij gewoon een vast bedrag te laten betalen. Cameron highlands was dus zeer bijzonder. Hij is een genie in Scrabble schijnt dus mam, misschien moeten we nog een keer samen terug!

De avond terug in KL was een dieptepuntje. Mijn hele hostel was verlaten, de eigenaresse was weg en de jongen die op het hostel paste sprak 3 woorden engels. Ik besloot er toch maar 1 nachtje te blijven. Ik bezocht Abdul en boekte daar mijn ticket voor Kuching, Borneo. Savonds at ik voor het eerst alleen en daarna heb ik lekker gecontact met thuis.

De dag erna had ik sochtends afgesproken met Danny en Max, twee Engelse jongens die ik heb leren kennen in Byron Bay. We zijn nog eens naar Melaka geweest en hebben de hele dag zeer cultureel gedaan. Savonds gegeten in Chinatown, een fles wodka gekocht voor 7 euro en lekker wezen stappen in zouk, een supergave en superdure club. We ontmoette een heel tof maleisisch meisje dat ons een lift naar huis gaf. In het hostel aangekomen kwamen we erachter dat we onze 'free drink coupon' niet hadden gebruikt. Huilen dus.

Vandaag vlieg ik naar Borneo, dus eerste Malaria pil heb ik naar binnen gegooid! Superveel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessel

na 5 maanden zwoegen, gaan mijn backpack en ik de wijde wereld verkennen. Ik heb een ticket geboekt naar Melbourne, waar ik mijn reis zal beginnen samen met mijn lieve vriendinnetje Allison. Na een maandje wil ik verder reizen naar Azië in mijn eentje. Op 15 februari, in de vroege, ik herhaal vroege ochtend, ga ik beginnen aan de, hopelijk, mooiste 4 maanden van mijn leven tot nu toe!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 3156

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: