the perfect ending of my first part of travelling - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Tessel Loo - WaarBenJij.nu the perfect ending of my first part of travelling - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Tessel Loo - WaarBenJij.nu

the perfect ending of my first part of travelling

Blijf op de hoogte en volg Tessel

14 Maart 2014 | Nederland, Weesp

halloehalloe,

Ik ben sinds 2 weken niet meer in de buurt geweest van een gratis computer, waardoor een blogpost dus simpelweg uitbleef. Nu is het toch wel even tijd om nog een kort berichtje te plaatsen.

Daar zit ik dan, op mijn laatste avond in Australia! Mijn vorige reisverslag eindigde met mijn aankomst in Sydney. Sydney was erg leuk, vooral Mardi Grass, de gayparade, was een uitbundige boel vol felle kleurtjes, strakke broekjes en veel Goon. Voor de rest waren Manly en Bondi erg lachen, de stranden, en waren de blue mountains superduper mooi. Ook heb ik de stoute schoenen, oftewel m'n nikies aangetrokken en ben ik zelfs gaan hardlopen langs de kust van Bondi.
Toch moet ik eerlijk bekennen dat Sydney geen enorm blijvende indruk heeft achtergelaten bij mij. Ik vond de harbour bridge erg mooi snachts, maar dat was het dan ook wel.

De mensen waren in het algemeen ook een stuk minder aardig dan in Melbourne. Wel ontmoette ik Johanna, een supertoffe duitse chick met wie ik waarschijnlijk ga meeten in Cambodja.

Kortom, na een weekje vol bezigheden en drukte was het tijd om het vliegtuig te pakken naar een plek waar ik een enorm zwak voor heb ontwikkeld: Byron Bay.

Ik kwam er aan in mijn eentje, bij de Arts Factory Lodge, een geweldig hostel waar ik in de 'wagon' sliep, een heel vette 10 persoons kamer. Ik ben die avond meteen gaan stappen met Lindsey, een Canadees meisje. We kwamen 4 nederlandse gasten tegen en daar ben ik de hele week heerlijk mee samen geweest. Ik heb 4 keer gekookt, niets afgewassen, veel gezwommen, overal zand gevonden, een tweedegraads brandwond in m'n gezicht gekregen, dolfijnen gezien, de zonsopgang bij de vuurtoren gekeken en enorm veel goon gedronken. Zelfs het ellendig vroeg de telefoons chargen hoorde gewoon bij deze heerlijke week op blote voetjes.

1 dagje ben ik nog met drie duitse gasten naar Nimbin geweest, een hippieplaatsje, waar letterlijk iedereen stoned is. Ja, ook de omaatjes. Dit is de enige plaats in Aussie waar je legaal, of iets in die richting, wiet kan kopen. Een trekpleister voor alle toeristjes dus.

Vanochtend heb ik afscheid genomen van allison, die halverwege de week weer aan kwam waaien met de Greyhound bus, en de jongens. Jezus wat voelde ik me toen een partijtje alleen zeg. Ik heb lekker alle brieven van thuis gelezen die ik meeheb en de vliegreis van 1,5 uur geslapen.

Ik werd in Sydney opgepikt door Isabelle, een superleuk meisje dat hier woont en in haar laatste jaar van de middelbare school zit. Haar vader gaf mij een lift naar hun huis, wat heerlijk ongeorganiseerd is. Ik voelde me enorm welkom,plus dat een huis na alle hostels ook wel echt een luxe is. We zijn lekker wezen stappen met haar vrienden, waardoor ik ook nog in Ivy ben geweest. Dit is een club met een zwembad en heel veel rijke mensen. Ik werd enorm vreemd aangekeken op mijn geleende dr. martens en mijn heineken biertje in m'n hand, maar dat is nou eenmaal hoe ik ben. Isabelle is voor mij de ultieme 'image' van Australiers, ze is zo enorm lief en heeft zoveel interesse in mijn reis. Ik hoop dat ik haar ooit Amsterdam kan laten zien!

Morgen vlieg ik naar Kuala Lumpur. De vriend van Isabelle brengt me, ook weer zo'n enorme vriendendienst die ik echt enorm waardeer in deze mensen. Hopelijk brengt Azie mij alleen nog maar meer. Ik kan niet wachten om weer een nieuw land te ontdekken, maar Aussie gaat mij terugzien, dat weet ik zeker.

No worries guys, i'm still good!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessel

na 5 maanden zwoegen, gaan mijn backpack en ik de wijde wereld verkennen. Ik heb een ticket geboekt naar Melbourne, waar ik mijn reis zal beginnen samen met mijn lieve vriendinnetje Allison. Na een maandje wil ik verder reizen naar Azië in mijn eentje. Op 15 februari, in de vroege, ik herhaal vroege ochtend, ga ik beginnen aan de, hopelijk, mooiste 4 maanden van mijn leven tot nu toe!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 3159

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: